راهنمای انتخاب سایز کفش در هنگام خرید

با توجه به اینکه پا یکی از اعضای مهم بدن بوده و نقش اساسی در سلامت کل بدن دارد، بنابرین انتخاب کفش مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در این مطلب، ۱۰ نکته ی مهم در مورد خرید کفش به شما ارائه می شود.

 

انتخاب کفش مناسب

۱- پای بزرگ‌تر (راست یا چپ)  را هنگام خرید کفش در نظر بگیرید.

در اکثر افراد بین سایز پای چپ و راست تفاوت وجود داشته و یکی بزرگتر از دیگری است. در این صورت برای سایز پای بزرگتر کفش خریده و برای لنگه ی دیگر یک کفی تهیه کنید.

۲- شب هنگام کفش بخرید.

به این دلیل که در ساعات پایانی روز، پاها به دلیل راه رفتن در طول روز و سر پا بودن زیاد، کمی بزرگتر می شوند، خرید کفش در این ساعات توصیه می شود.

۳- قبل از خرید کفش، حتما آن را بپوشید.

به دلیل اینکه ممکن ست سایز پا تغییر کند و یا قالب سایزها برای کارخانه های مختلف، متفاوت است، قبل از خرید کفش مورد نظر حتما آن را به پا کنید.

۴-توجه زیادی به پنجه کفش کنید.

انگشتهای پا باید داخل کفش راحت بوده و روی هم قرار نگیرند. پنجه کفش نباید  باریک و تنگ بوده وانگشت شست نیز بایستی به راحتی در کفش حرکت کند.

۵- به جنس قسمت بیرونی کفش توجه کنید.

به دلیل اینکه قسمت خارجی کف کفش با سطح زمین تماس دارد، می بایستی از جنس محکم و با دوام بوده و سطح صاف و لیزی نداشته باشد. قسمت داخلی کفی  نیز باید نرم بوده و  پا در آن احساس راحتی کند.

۶- از خرید کفش‏های پاشنه بلند و یا کاملا تخت خودداری کنید.

کفش مناسب، پاشنه ای برابر با ۳-۵ سانتی متر دارد. کفشهای پاشنه باند آسیب جدی به پا می زنند و کفشهای پاشنه کوتاه در مقایسه با آن ها آسیب کمتری به پا می زنند.

۷- دوران بارداری کفش‌هایی بپوشید که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت وارد نکند.

به دلیل اینکه در این دوران، سایز بین یک تا یک ونیم تغییر می کند، باید کفشی مناسب انتخاب شود.

۸- اگر دچار کمردرد مکرر هستید،‌ کفش طبی بخرید.

گاهی اوقات کمردردهای مکرر به دلیل پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد هستند.

۹- اگر اضافه وزن دارید، کفش های  تخت و راحت بپوشید.

به دلیل از دست دادن تعادل در افراد دارای وزن بالا، به هنگام پوشیدن کفش های پاشنه باند، توصیه می شود از کفش های تخت استفاده کنند.

۱۰- ‌بهترین کفش‌ها برای پیاده‌روی

کفش‌هایی برای پیاده روی مناسب هستند که به خوبی پاها را در بر‌گرفته و هنگام پیاده‌روی به عنوان محافظی برای پا عمل کنند. همچنین کفش می بایستی  انعطاف‌پذیر بوده و بگونه ای باشد که پا در آن خسته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *